Fapt. Ap. 2:38
" Pocăiţi-vă, le-a zis Petru, şi fiecare din voi să fie botezat în Numele lui Isus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre; apoi veţi primi darul Sfântului Duh."
Botezul este un lucru sfânt, un eveniment care scoate iveală faptul că o persoană s-a pocăit, crede, s-a născut din nou şi este în părtăşie cu Isus Hristos şi cu biserica Lui. Cuvântul grecesc baptizo însemnă imersie, cufundare, ingropare, aşezare în sau sub apă. În biserica primară s-a practicat botezul oamenilor maturi, a celor in stare să se pocăiască, să creadă, să fie născuţi din nou prin Cuvânt şi lucrarea Duhului Sfânt. Aceştia au primit darul Duhului Sfânt, au fost umpluţi de Duhul Sfânt, şi au fost conştienţi şi ei şi cei care erau prezenţi de faptul că acest eveniment a avut loc.
În cele ce urmează aş dori, prin harul lui Dumnezeu şi pe baza Cuvântului Sfânt, să subliniez adevărul cu privire la necesitatea şi actualitatea botezului în apă şi cu Duhul Sfânt. Avem nevoie de amândouă. Ioan Botezătorul făcea deosebire între botezul lui şi al lui Isus, adică botezul spre pocăinţă şi cel cu Duhul Sfânt. În Matei 3:11 citim: " ...eu vă botez cu apă, dar Cel ce vine după mine... El vă va boteza cu Duhul Sfânt şi cu foc." Marcu 1:8 " Eu, da, v-am botezat cu apă; dar El vă va boteza cu Duhul Sfânt." Acelaş lucru îl găsim în Ioan 1:33. Poate unii vor spune că botezul lui Ioan nu este botezul biblic, noutestamental. Aşa este. Dar şi ucenicii lui Isus botezau, poate ceva mai târziu.
De ce este nevoie de botezul în apă? Fiindcă Isus a poruncit acest lucru( Marcu 16:16), Isus însuşi s-a botezat în apă( Matei 3:13-17), apostolii Domnului Isus au poruncit şi l-au practicat. Aşa că şi noi călcăm pe urmele lor. Botezul în apă revelează faptul că omul nostru cel vechi a fost răstignit, îngropat, iar noi am fost aduşi la viaţă, am înviat împreună cu Hristos, ca oameni născuţi din nou şi juridic, suntem aşezaţi în Hristos la dreapta Tatălui în slavă( Romani 6: 3-4 ; Efeseni 2: 5-7). Aşa că destinul nostru este legat cu al lui Isus Hristos.
Botezul cu Duhul Sfânt este promisiunea Tatălui, profeţii( ex. Ioel 2:28), Ioan Botezătorul, Isus- singurul, unicul Fiu născut din Tatăl, mărturisesc şi proorocesc despre acest eveniment. În ziua Cinzecimii are loc prima împlinire( Fapt. Ap. 2: 1-4, 16),apoi în Samaria ( Fapt. Ap. 8:15-17), în Damasc ( Fapt. Ap. 9:17), în casa lui Corneliu (Fapt.Ap. 10: 44-48), în Efes ( Fapt. Ap. 19:1-6), pe parcursul istoriei, în special de la inceputul secolului XX şi până la venirea a doua oară a Domnului nostru Isus Hristos, sute de milioane oameni au experimentat deja şi alţii vor primi acest dar minunat al harului.
Fiindcă suntem în ultima fază vremurilor din urmă, avem neapărată nevoie de botezul, darurille, roada, armătura şi puterea Duhului Sfânt în lupta spirituală. Botezul în apă şi cu Duhul Sfânt este poruncă, prescripţie biblică( Efes. 5: 17-18). Este interesant de observat că după ce Isus a fost botezat de Ioan, Isus iese din apă si atunci se coboară Duhul Sfânt. În casa lui Corneliu înainte, în Efes după ce au fost botezaţi în apă au primit botezul cu Duhul Sfânt. Dumnezeu este suveran.
Concluzia la care putem ajunge este că botezul cu Duhul Sfânt nu are loc ca un proces automat, ca un eveniment simultan, odată cu botezul în apă. Afirmăm, credem şi mărturisim faptul că plinătatea Duhului Sfânt nu o primim odată cu botezul în apă şi de aceea putem să facem deosebire, să distingem cele două botezuri.Cele două botezuri pot avea şi au avut loc unul fără celălalt. Deci nu se confundă. Toţi care au fost botezaţi cu Duhul Sfânt au avut nevoie să fie botezaţi in apă. Vezi în casa lui Corneliu. Iar cei care au fost botezaţi în apă, ca de exemplu în Samaria,au primit umplerea cu Duhul Sfânt. Şi în zilele noastre avem nevoie de pocăinţă, să ne întoarcem de la faptele moarte, să avem credinţă în Dumnezeu, să primim botezul în apă şi cu Duhul Sfânt, ca printr-o trăire sfântă si evlavioasă, ca şi fiinţe nou născute in Hristos,în părtăsia bisericii Sale, să aşteptăm revenirea scumpului nostru Domn şi Mântuitor. Domnul să ne ajute. Amin.
si "prezenta Duhului Sfant la nasterea din nou"conform afirmatiei (nascut din Duh)